De här böckerna borde ALLA människor läsa! Det är min personliga åsikt :-) Om vi tar till oss vad som står i dem, så skulle vi alla må bättre, vara friskare och få leva i en bättre värld. De är mycket läsvärda och lärorika. Du kommer att få åtskilliga AHA- och OJ DÅ-upplevelser!!
Jag har läst dem för att lära mer, stilla min nyfikenhet och få ett fantastiskt verktyg som hjälper mig att behålla både min (och mina klienters) hälsa. Läs dem du också!
Munken som sålde sin Ferrari ¤ av Robin Sharma
Finn din livsuppgift ¤ av Robin Sharma
Vem gråter vid din grav? ¤ av Robin Sharma
Energimedicin:
Du kan hela ditt liv • av Louise L. Hay
En bok om sambandet mellan våra tankar och sätt att leva, och värk, sjukdomar, skador i våra kroppar. En enormt bra bok! Rena rama uppslagsboken vad gäller våra kroppar och hur de påverkas av exempelvis nedstämdhet, stress och negativa tankar. Författaren säger; "Vi kan med våra tankar skapa vårt liv här och nu. Du är till hundra procent ansvarig för ditt liv. Du skapar ditt liv med dina tankar och kan börja förändra det NU!" Boken är såld i över 30 miljoner exemplar!
Andens anatomi • av Caroline Myss
En fantastisk förklaring på hur stress, negativt tänkande, ett "trist" liv och traumatiska upplevelser påverkar vår fysiska hälsa! Boken har även en utförlig beskrivning och förklaring av chakrasystemet och förklarar hur allt (kropp, energier, ande) hänger ihop! En helt fantastiskt lärorik bok!
Personlig utveckling:
ELDSJÄLAR – Om att vakna upp och ta nästa steg • av Arjuna Ardagh
Författaren berättar om sina samtal med tusentals människor världen över som har erfarenhet av denna så kallade uppväckta omvändelse. Han beskriver övertygande den här djupgående förändringen av medvetandet; känslan av välbefinnande, den stora glädjen och den oräddhet - till och med inför döden - och strävan mot osjälviskhet, som präglar detta tillstånd.
fredag 7 mars 2008
Helande boktips!
Upplagd av Rum 1900 kl. 11:54
Etiketter: Vardagshälsa
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
0 kommentarer:
Skicka en kommentar